Juke, fratele mai mic al lui Qashqai, a sosit în România și este gata să spargă tiparele. Cel mai nou membru al familiei crossover Nissan vine să alunge monotonia design-ului din clasa mică, combinând stilul extravagant cu energia și buna dispoziție.
1. Design-ul
După succesul înregistrat cu Qashqai în segmentul C, Nissan este pe cale să schimbe din nou peisajul urban. Juke este diferit de oricare altă mașină, aducând un nou concept în segmentul B. Arată neconvențional, într-un stil care exprimă energie, putere și transmite bună dispoziție. Juke are o formă solidă, care reflectă elementele SUV ale design-ului crossover. Dar în același timp atrage prin liniile rotunjite complexe și prin profilul coupé, accentuat de mânerele ușilor din spate, mascate la nivelul ferestrelor, care creează impresia că modelul are două uși. Partea de jos a caroseriei este latura SUV, cu garda la sol înaltă, roțile mari, pasajele roților accentuate și finisate cu profile robuste, la fel ca pragurile. Partea de sus a caroseriei se remarcă însă prin stilul pur sportiv. De la parbriz la plafonul înclinat, forma și dimensiunile ferestrelor din spate, totul aduce a mașină sport.
2. Dinamica
Juke a fost proiectat pe platforma B a Alianței Renault-Nissan, upgradată pentru aplicația crossover și pentru a permite folosirea trenului de rulare cu pneuri 215/55 R17. Juke beneficiază de o aplicație mai lungă, mai lată, mai robustă și mai ușoară a platformei B. Sistemul de tracțiune integrală All Mode 4×4-i disponibil la Juke, în combinație cu suspensiile spate Multilink și cu noul sistem Torque Vectoring System reprezintă o premieră pentru segmentul B.
3. Motorizările și transmisiile
Gama Juke oferă trei variante de motorizare, două pe benzină și una diesel. Vârful de gamă este noul motor turbo pe benzină DIG-T cu cilindree de 1,6 litri, care dezvoltă 190 CP. Transmisia XTRONIC CVT are în componență o cutie de viteze auxiliară. Dispune de cel mai bun raport de transmisie din lume, 7.3:1, chiar mai mare decât acela al unei cutii de viteze cu 7 trepte. Obiectivul realizării sale a fost reducerea masei, a dimensiunilor și a consumului de combustibil, oferind cel mai înalt nivel de performanță sportivă.
Alfa Romeo Giulietta este Auto Europa 2011
Asociația ziariștilor italieni din presa auto a hotărât ca în acest an titlul de Auto Europa 2011 să revină modelului Alfa Romeo Giulietta. Cu 349 de voturi, Giulietta a devenit astfel cea mai bună mașină produsă în cel puțin 10.000 de unități, în spațiul celor 27 de țări din UE, între 1 septembrie și 31 august 2010. Categoriile de vot în care Alfa Romeo și-a depășit competitorii au fost „design și aerodinamică”, „performanțe, consum și emisii” precum și „tehnologie, siguranță și inovație”. În România, Alfa Romeo Giulietta va fi lansată în luna noiembrie a acestui an.
Noul Nissan Juke este disponibil cu trei niveluri de echipare: Visia, Acenta și Tekna
La motorizările 1,6 L 117 CP și 1,5 dCi 110 CP cu transmisii manuale există posibilitatea de a alege oricare dintre cele trei versiuni de echipare
Varianta 1,6 L 117 CP cu transmisia CVT este disponibilă în versiunile Acenta și Tekna
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER